Een gebouw vol historie
Ook voor Marte voelde haar nieuwe appartement al snel als thuis. “Ik wandelde vaak door de Prinsentuin en zag ineens het logo van WoonFriesland op een groot bouwdoek. Toen dacht ik: kun je dáár wonen?” Ze hield de website van FrieslandHuurt nauwlettend in de gaten tot de appartementen beschikbaar kwamen. “Alles is nieuw, ik ben de eerste bewoner. Dat was het wachten echt waard.”
De geschiedenis van het gebouw aan de Wissesdwinger maakt haar nieuwe woonplek extra bijzonder. “Mijn opa kwam hier vroeger toen dit nog een badhuis was. Voor 25 cent kon je in bad en voor 15 cent kon je douchen. Dat oude bordje staat hier nog in het gebouw. Dat is een mooie herinnering.”
Samen met Bouwbedrijf De Vries werkten we hard aan de transformatie en verduurzaming van de Infirmerie aan de Wissesdwinger. Benieuwd naar de geschiedenis van dit rijksmonument? Bekijk onze film.